This blog is no follow FREE!

Last 5 Twitter updates

Wednesday, 6 August 2008

Despre lene, oboseală cronică și soluții

It's Monday AgainLenea este o stare de oboseală psihică care împiedică individul să îndeplinească anumite activități.

În principiu nu este nimic rau în a îți fi lene din când în când. Este o reacție de autoconservare, ține de instinctul de supraviețuire, este o modalitate prin care organismul se protejează în momentele de "slăbiciune" împotriva efortului, psihic sau fizic.

Dar lenea este o situație parșivă.

Problema cu lenea apare atunci când devine repetitivă, pe un pattern regulat, atunci când devine cronică.

Exemplu: zi de zi în timpul programului de muncă te ia somnul după masa de prânz, seara când ajungi acasă nu ai chef de nimic. Îți este lene să te duci să cumperi apă, să duci gunoiul, să speli mașina, să ieși cu prietenii la o bere. Îți este lene să dai drumul la calculator sau la televizor, îți este lene să îți faci un amărât de duș.

Așa cum am spus, problema lenei este atunci când se cronicizează. Productivitatea ta are de suferit pe termen lung, brusc devii o legumă nefolositoare fără să îți dai seama. Tu știi doar că ești obosit, și că trebuie să te odihnești. Devii imun la stimuli externi și nu te mai interesează nimic. Și timpul trece, zi cu zi, an cu an și nimic nu se schimbă.

Cauzele lenei sunt multiple: oboseala fizică, psihică, stresul, căldura, alimentație necorespunzătoare, deficit de minerale sau vitamine,  activități monotone și plictisitoare, izolare, lipsa succeselor și a satisfacțiilor personale.


Soluții? Sunt destule!

Dacă simți că te ia somnul, o ceașcă de cafea/de ceai verde după amiaza te bagă în priză. Merge și un energizant sau pastile de guarana/cafeină. Exclus sucuri (Cola, Pepsi, Mountain Dew) pentru că sunt calorii goale, fără valori nutritive, care obosesc organismul. Cafeaua face minuni împotriva oboselii de la prânz!

Atenție: Nu recomand consumul de cafeină dimineața pentru că atunci organismul ar trebui să folosească energia existentă acumulată în timpul nopții!

Mișcarea fizică ajută. O oră de cardio (alergat), înnot sau ceva gimnastică de dimineața îți dau buna dispoziție necesară să începi în forță ziua. Desigur, pentru mulți asemenea activități fie sunt imposibile fie frizeaza ridicolul. Să dai ture în jurul blocului dimineața nu e cea mai grozavă idee, mai bine te duci în pădure.

Alimentația trebuie să fie inteligentă: Marea parte a grăsimilor și carbohidraților simpli ar trebui incluse în alimentația de dimineață, nu la prânz sau seara. Desigur, idealul ar fi ca dimineața să se consume carbohidrați complecși (cereale integrale) pentru a asigura energie pentru restul zilei.

În timpul zilei, trebuie menținută o hidratare optimă. 2 litri de apă pe zi sunt obligatorii pentru orice om, chiar dacă este sedentar. Nu intră??? Nici un fel de problemă. Ții sticla de apă lângă tine și nu pleci până nu o termini pe toată. Sau storci o lămâie, pui o linguriță de miere cât să o îndulcești ușor și îți faci 1 litru de limonadă.

Cele mai multe vitamine și minerale se găsesc la farmacie. Pe baza acestei teorii imbatabile, ar trebui să aduci zilnic în organism suplimente alimentare precum: Vitamina C, MultiVitamine, Calciu + Magneziu, Acizi Omega 3. Multivitaminele și Magneziul fac minuni în stările de oboseală cronică!

Un duș seara te scoate din amorțeală. Chiar dacă îți este lene să dai drumul la robinet, după ce o faci ești pe val. /images/emoticons/mozilla_laughing.gif

Dacă te invită prietenii în oraș nu te scuza că ești obosit și preferi să rămâi acasă.


Recapitulare: puțină mișcare, masă consistentă dimineața, cafea după amiaza, multă apă pentru hidratare, vitamine și minerale, un duș, ieșiri cu prietenii.

P.S. Succesul înseamnă să faci lucrurile care trebuie făcute atunci când nu ai nici un chef să le faci.

Nu lăsa lenea să îți conducă viața. În istorie rămâi doar prin prisma lucrurilor pe care le-ai realizat.


Tags: succes lene oboseala eficienta programare sociala
« First  « Prev   1 2 3 4 5   Next »  Last »

« august »
LMaMiJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031